אחרי התקציב: לאן מועדות פני הממשלה? | הפרשנים

    מהדורת הבוקר No Comments on אחרי התקציב: לאן מועדות פני הממשלה? | הפרשנים

    הפרשן אבי גרינצייג במהדורת הבוקר: "חוק העמותות הוא קלף שאפשר לשחק איתו". מני שוורץ: "מה שהממשלה הזו תנסה לקדם יתקל במחאות וזעקות קץ הדמוקרטיה"

    18:30
    07.05.24
    אתר קול חי No Comments on בשורה לתלמידות סמינרים: הנחה של 6600 שקל שכר הלימוד

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    אחרי התקציב: הפרשנים אבי גרינצייג ומני גירא שוורץ, שוחחו עם בצלאל קאהן ודוד חכם במהדורת הבוקר (ראשון) ועסקו בשאלה לאן מועדות פניה של הממשלה.

    אבי גרינצייג התייחס להתקפלות בחוק למיסוי עמותות שמקבלות סיוע ממדינות זרות: "חוק העמותות זה לא מהלך שהממשלה הובילה אלא הצעה פרטית של ח"כ בקואליציה ולכן זה קלף שאפשר לשחק איתו".

    מני גירא שוורץ: "זה בהחלט מריח לא טוב שנתניהו מוריד הצעת חוק בגלל לחצים של ממשלות זרות. אבל יש חוק משמעותי יותר של איסור הנפת דגלי פלסטין. לעומת זאת נתניהו כן מקדם מהלכים אחרים כמו למשל החלטה להעדפת ציונות. מה שהממשלה הזו תנסה לקדם יתקל במחאות וזעקות קץ הדמוקרטיה".

    גרינצייג: "גם הוועדה למינוי דיינים תקועה במקביל ויש נגלה שלמה של מינויים. בנושא הוועדה למינוי שופטים – יש פה שאלה האם תתמנה ומה יהיה הרכבה. יתכן שיהיה טריק כמו שאבי מעוז יהיה פתאום אופוזיציה וימנו אותו. השאלה גם איזו משמעות תהיה לוועדה הזו כל עוד הרפורמה לא עברה".

    שוורץ: "מה שקורה כרגע זה שני צעדים אסטרטגיים. האחד – אנחנו רואים הרבה התבטאויות בקואליציה בנושא הרפורמה בשבוע האחרון. יש כיוון לפשרה בבית הנשיא. 2, בתוך הליכוד יש גורמים שרוצים לפגוע בהידברות כי מבחינתם הגיע הזמן לרפורמה חד צדדית עד הסוף. השאלות הן איזה קול יגבר בליכוד והאם האופוזיציה תשכיל להגיע לפשרות".

    גרינצייג: "הרפורמה לא מתה. רחוק מזה. יהיה לחץ גדול להגיע למסלול הסכמי. אבל גם גנץ וחבריו מבינים שתהיה רפורמה והם יצטרכו לתת לימין עצם".



    0 תגובות